20 jarig jubileumproject

Stichting Proplan bestaat 20 jaar.

Een mooie gelegenheid om een in actie te komen voor kinderen die in armoede leven!

Proplan bestaat 20 jaar en dat willen we vieren met een koor-zangavond. ‘Lees hier meer over onze jubileum avond op 30 september a.s. Ook willen we op deze avond aandacht voor het jubileum project vragen. Vanaf het begin helpen we kinderen. We maken het mede mogelijk dat de kinderen naar school kunnen. Proplan financiert een beroepsopleiding voor jongeren zodat er een betere toekomst voor hen open ligt.
Door educatie is het vinden van werk makkelijker en met het salaris wordt een heel gezin onderhouden.

Het vluchtelingendorp Mihatovici  in Bosnië is behoorlijk verpauperd. Dat is op de foto’s wel te zien. We kwamen in contact met de directeur van een school die zich de situatie aantrok. Hij verzocht ons dringend om een totaal verpauperde speel- en sportplek nieuw op te bouwen inclusief een paar speeltoestellen. Zodat de kinderen en jongeren in hun vrije tijd bezig gehouden kunnen worden. Sport is voor de lichamelijke gezondheid belangrijk en geeft een mentale boost! Daarom willen we graag een actie voor de vernieuwing van het sportveld.

Nu is letterlijk alles grauw en grijs en een beetje vrolijkheid kan de jeugd  goed gebruiken. Stichting Proplan houdt het graag simpel en vinden dit  een mooi jubileumproject.

Het terrein is 360 m2. Voor het opknappen is 10.000 euro nodig, circa 27,50 euro per m2.

Wat zou het mooi zijn dat we snel aan het werk kunnen gaan! Helpt u mee? Maak vandaag nog een gift over. De Bosnische jeugd zal u dankbaar zijn!

- - "20 jarig jubileumproject"