Bestuur & Organisatie

Ervaren en betrokken mensen vormen het bestuur van Stichting Proplan. Dit zijn:
– De heer W. de Kok (secretaris en van beroep fiscalist bij een middelgroot accountantskantoor)
– De heer IJ. Bol (penningmeester en gepensioneerd AA accountant,
Andere (bestuurs)functies Dhr.Bol:bestuurslid/penningmeester bij Vereniging Bospark Beekbergen Eigenaren – bestuurslid bij Stichting Bewaarder Beleginwonen I en II – werkzaam als Schuldhulpmaatje bij Schuldhulpmaatje Leiden e.o.)
– W.J. Pronk (voorzitter en gepensioneerd ondernemer, vrijwilliger in management De Baanderij Gouda)

Daarnaast adviseert de heer A. de Wild uit Moerkapelle als uiterst betrokken ondernemer al vanaf het eerste uur het bestuur en helpt ook op allerlei andere manieren mee in het werk van Stichting Proplan.

Organisiatie
Heel belangrijk is dat er regelmatig een beroep kan worden gedaan op de inzet van een flinke groep vrijwilligers. Dat kan zijn voor het verzendklaar maken van hulpgoederen maar ook gaan er jaarlijks bouwploegen naar Bosnië voor het opknappen of afbouwen van een huis of een school, etc.
Maar daarnaast zijn we best trots dat bijv. de Limburgse musicus Guido Dieteren (bekend van Guido and his Orchestra (negen platina platen) het werk van de stichting een warm hart toedraagt. Al vele jaren is hij, samen met zijn vrouw Wendy Kokkelkoren betrokken als ambassadeurs van Stichting Proplan. Kijk op www.guidos.nl.

De stichting is opgericht op 10 juni 1997 te Alphen aan den Rijn en is om die reden de statutaire vestigingsplaats.

Stichting Proplan en het facilitaire centrum De Baanderij (dienstbaar aan hulp- en zendingsorganisaties), zijn beiden op hetzelfde adres gevestigd (zie ‘contact’).

Stichting Proplan heeft vanaf het eerste begin een ANBI erkening zodat giften ook fiscaal aftrekbaar zijn. Ons RSIN / fiscaalnummer is: 806032911. KvK 41170029.

In bijzondere situaties kan aan het bestuur van Proplan een verzoek worden gedaan voor ondersteuning mits deze ook passend is binnen de doelstelling. Hiervoor is een speciaal aanvraagformulier.

Jaarverslagen

Jaarverslag 2011