Bouwstenen voor de toekomst van vier broers

U helpt deze broers al vanaf € 5,-

doneer_direct

Vier broers zoeken onderdak

In 2006 verloren de Bosnische broers Elmedin, Elvedin, Sejfo en Hamid Valjevachun hun vader. Daarmee was de ramp in hun leven nog niet voorbij. In 2009 werd hun moeder uit de ouderlijke macht gezet wegens grove nalatigheid ten aanzien van haar kinderen. Via een pleeggezin konden de broers in eerste instantie bij elkaar blijven. Maar helaas, door de economische situatie in Bosnië waren de pleegouders niet meer in staat om de noodzakelijke zorg aan de broers te kunnen geven.  Ze leven nu in een staatsweeshuis wat absoluut niet bijdraagt aan een goed en gezond toekomstperspectief. Het zijn vier gezonde jongens die graag naar school gaan en maar wat graag een normaal gezinsleven willen. Daaraan kunt u bijdragen door bouwstenen te doneren.

Bouwstenen voor de toekomst

Onze partner in Bosnië, de humanitaire organisatie M.F.S. Emmaus wil zich inzetten om voor deze jongens een volledig toekomstbestendig huis te bouwen. Aan Stichting Proplan is gevraagd mee te helpen om de bouw hiervan mogelijk te maken. Stichting Proplan staat vierkant  achter het idee om samen M.F.S. Emmaus in Bosnië voor de vier broers niet alleen een eigen woning maar ook een goede toekomst op te bouwen. Daarin zal een echtpaar de broers gaan begeleiden op de weg naar de volwassenheid.

Een bouwsteen voor 5 euro

M.F.S. Emmaus heeft veel ervaring in jeugdzorg en samen met hen willen we er alles aan doen de vier broers NIET aan hun lot over te laten. Dat willen we NIET laten gebeuren. Daarvoor is 52.000 euro nodig. Samen met M.F.S. Emmaus gaan we hier onze schouders onder zetten door elk 26.000 euro bij te dragen. We zien uit naar uw hulp op rekening NL44INGB 000 4350 357. Een grote bouwsteen van 40x40x25 kost 5 euro. Hoeveel bouwstenen wilt u bijdragen?
Bouwstenen voor de vier broers Valjevac

- - "Bouwstenen voor de toekomst van vier broers"