Bouwprojecten

Bouwprojecten: huizen en scholen bouwen en renoveren

Door de slechte economische situatie in Bosnië, Servië en Kroatië leven veel mensen in armoede. Zij zijn vaak niet in staat om fatsoenlijke woonruimte te realiseren en leven in schrijnende omstandigheden.

De overheid in deze landen is ook niet in staat onderhoud te plegen aan haar gebouwen. Scholen verkeren vaak in een zeer erbarmelijke staat.

In 2014 is in Bosnië een grote watersnood geweest. Dit heeft ook nog eens een verslechtering gebracht in de woonomstandigheden van de bevolking. Geld voor herstel is er niet.

Proplan werkt samen

Stichting Proplan wil heel graag helpen bij het verlichten van deze grote huisvestingsproblemen. Daarom is zij een samenwerking aangegaan met Verdouw Bouwproducten. Samen met dit bedrijf zijn inmiddels een aantal huizen gebouwd. De geholpen families zijn zeer dankbaar voor de hulp uit Nederland. Ook is er een school gerenoveerd. Voor 2017 staan nog nieuwe bouwprojecten op het programma.

Dankzij de samenwerking met Verdouw Bouwproducten is het mogelijk voor Stichting Proplan om deze grote projecten te realiseren. Lees hier meer over de samenwerking.

Vrijwilligers

Zonder de inzet van vrijwilligers is het onmogelijk om deze bouwprojecten te realiseren. Hulde aan de fantastische groep vrijwilligers die deze projecten mede tot een goed einde brengen!

Tuzla 1TuzlaHuis Tuzla 7

Huis Tuzla 3Huis Tuzla 2Tuzla 3