Hulp aan gehandicapte mensen in Bosnië

proplanthumb20Op diverse plaatsen mogen we dienstbaar zijn aan gehandicapte mensen met een (chronisch) psychiatrische handicap.

Stichting Proplan helpt graag op die plaatsen waar gehandicapte (soms meervoudig, soms psychiatrisch beperkte) mensen verblijven.

Vaak is de huisvesting van de instelling of het ziekenhuis sterk verouderd. Triest om te zien dat juist deze kwetsbare mensen zich zo enorm moeten behelpen. Voor de bewoners van Emmaus (420 bewoners) en het hospitaal Modrica (260 bewoners) zijn met hulp van Stichting Proplan significante verbeteringen aangebracht voor een menswaardig bestaan.

Hoe? Doordat er verschillende Nederlandse particulieren, instellingen en ziekenhuizen aan Stichting Proplan dachten en in actie kwamen. Zo kregen we overtollige ziekenhuisbedden, hulpmiddelen, lakens, en incontinentiemateriaal. Ook kleding, schoenen en crea-spulletjes voor dagbesteding helpt!

In Bosnië zijn ze meer dan welkom, want Stichting Proplan doet er alles aan om de leefomstandigheden van deze mensen te verbeteren.

- - "Hulp aan gehandicapte mensen in Bosnië"