Hulp voor psychiatrisch ziekenhuis in Modrica, Bosnië!

Hulp voor psychiatrisch ziekenhuis in Modrica, na de overstroming in Bosnië, 2014

Kapotte ramen en deuren, een auto voor patiëntenvervoer die door een overstroming total loss was… Het kleine beetje extra steun dat men daar van de overheid voor had losgepeuterd, was bij lange na niet voldoende om zelfs maar de ergste problemen aan te pakken. Het psychiatrisch ziekenhuis in Modrica, waar men de zorg draagt voor ongeveer 250 zeer kwetsbare patiënten, kon de hulp van Stichting Proplan goed gebruiken. Dat was duidelijk.

De houten deuren, ramen en raamkozijnen waren in een heel slechte staat. Er was maar één oplossing, vervangen door nieuwe kunststof exemplaren. Daarnaast was er een enorm probleem voor vervoer van de patiënten. Met hulp van een betrokken sponsor is alles in mei 2016 vervangen en…..als kers op de taart kon ook een nieuwe auto overhandigd worden. Zowel het vervangen van de ramen, de deuren en de auto was nog een gevolg van de enorme overstroming in mei 2014.

IMG_0502                 DSC06364

Vervolgtraject: een eigen waterbron

Tijdens het werk werd duidelijk dat er helaas geen goede drinkwatervoorziening aanwezig is.  In samenwerking met Wilde Ganzen zal Proplan de helpende hand gaan bieden om een eigen waterbron te realiseren. Het onderzoek hiernaar leidde tot een succes en de fondsenwerving is begonnen. Doel is 8.000 euro, gewenste start begin 2017.

- - "Hulp voor psychiatrisch ziekenhuis in Modrica, Bosnië!"