Proplan start nieuw project in Tuzla

Nieuw project: schoolmateriaal voor kinderen met een mentale en of fysieke beperking in Tuzla Bosnië

Voor kinderen met een mentale of fysieke beperking is er in Tuzla school; en gelukkig zijn er mensen die zich voor deze kinderen inzetten! Men probeert met beperkte middelen daar het maximale uit te halen. De begeleiding is erg goed en zorgzaam, maar er is gebrek aan goede, educatieve speelmaterialen om het niveau van de kinderen op hoger peil te kunnen brengen.

Het schoolgebouw zelf is ook hard aan een opknapbeurt toe.

Deuren moeten worden vervangen of zo mogelijk opgeknapt. Het meubilair wat er staat is absoluut niet geschikt voor deze leerlingen; hoge tafels worden gecombineerd met kleine stoelen of andersom. En er zijn tafels nodig waar een rolstoel onder past.

De sportzaal is er maar er ontbreekt van alles: pionnen, springtouwen, voetballen, en sportkleding. Simpele middelen om de motoriek te verbeteren en leermiddelen ontbreken. Het rasterwerk om lampen is kapot, verlichting is er dus maar ten dele.

Vrijwel alle kinderen met een handicap bewegen te weinig. Er is slechts 1 apparaat zoals u ziet, te weinig om alle kinderen te kunnen laten sporten, het doel is om minstens 5 toestellen te kunnen aanschaffen. een eigen loopband of ander

De ouders van de gehandicapte kinderen zitten soms de hele ochtend in de wachtruimte omdat het wel erg kostbaar wordt om zelf heen en weer naar huis te reizen en later de kinderen weer op te halen. Ook deze ruimte moet nodig worden opgeknapt en graag willen we hen de mogelijkheid geven om koffie te zetten.

Stichting Proplan gaat helpen, helpt u mee?

Dobro Doslie: WELKOM

- - "Proplan start nieuw project in Tuzla"