Ouderen in Srebrenica en de Krajina: Wij laten ze NIET vallen.

Aan hun gezichten is het goed te zien; de pijn van hun leven staat er diep in gegroefd. We hebben het over de plekken in Bosnië en Kroatië, daar waar de meest eenzame ouderen van Europa leven.  In Bosnië hebben we het dan (triest genoeg) over de weduwen in en om Srebrenica en in Kroatië over de ouderen in ‘De Krajina’. (Een gebied in Kroatië, tegen de grens van Bosnië) Als gevolg van de oorlog zijn de meeste mannen gedood en de jonge families weggetrokken.

Je hart draait om als je anno 2016, 2017 ziet hoe ze moeten leven. Ach, ze zijn met heel weinig tevreden maar de eenzaamheid is het ergste zeggen ze zelf. Nooit een bezoekje dan hooguit één keer per jaar van een familielid; wat zijn ze dan dankbaar als ze regelmatig een bezoek krijgen en dan honderduit praten. In Srebrenica worden 30 weduwen bezocht en de Krajina 110 bezoeken gebracht. Het raakt ons diep als we hun dankbaarheid zien en hun tranen wanneer er echt iemand aandacht heeft voor ze, we ook zorgen voor een tas met eten, hout voor de kachel in de strenge winters en wat kleding. Iets wat in hun zo vaak eenzame en hun armoedig bestaan als een kostbaar geschenk wordt ervaren.

voedsel_ouderen_krajina1 voedsel_ouderen_krajina2

Een pakket eten kost incl de autokosten 25 euro.
Gaat uw hart ook zo uit om daaraan te mogen bijdragen?
Dat kan al vanaf 5 euro.

Doneer direct

- - "Ouderen in Srebrenica en de Krajina: Wij laten ze NIET vallen."