profileimage

Met zo’n geweldige rugzak met schoolspullen maak je een kind pas echt blij…

Al heel wat jaren zorgt Stichting Proplan voor blije kindergezichten in tal van ontwikkelingslanden met zo’n gave rugzak. Waarom zo’n rugzak? Onderwijs is vaak gratis, maar schoolspullen niet. Daar moeten ouders zelf voor zorgen, maar kunnen dat vaak niet. Daarom delen wij rugzakjes uit met schoolspullen, toiletartikelen en als extraatje een stuk speelgoed. Met eigen ogen hebben we gezien hoe blij een kind kan zijn met zo’n rugzak. Het uitpakken is één groot feest! Elke rugzak wordt met heel veel liefde en zorg door enkele vrouwen goed gevuld. Jaarlijks gaan ongeveer 1000 tot 1200 rugzakken naar kinderen tussen de 5 en 12 jaar in verschillende landen. Dit zijn kinderen die zelden kadootjes krijgen.

Rugzakjes

Hoe kan u ons helpen?

Bij winkels zoals Zeeman, Kruidvat, Action of Blokker kunt u voor een paar euro heel wat kopen. Standaard spulletjes die zo’n blije lach brengen op het gezicht van een kind zijn:

• Schoolspullen: Schriften, potlood, gum, puntenslijper, balpen, schrijfblok, stiften, etui enz.
  • Speelgoed: Een tennisbal, een spelletje, een paar ballonnen, bellenblaas, springtouw e.d. In jongenstassen altijd 2 of 3 autootjes of een stoere pet en voor meisjes een popje, haarband, e.d.
  • Kleding: Ook een paar mooie teenslippers en een gaaf T-shirt stoppen we er graag bij.
  • Toiletartikelen: Een stuk zeep, tandpasta en tandenborstel dan een haarborstel of een kam.
  • Etenswaren doen we er nooit in!

Goede, gebruikte spulletjes zoals een rugzak, een autootje, spelletjes zoals mikado, domino, enz. of een popje kunnen we altijd heel goed gebruiken.

TIP: Verras een kind en organiseer een inzamelingsactie!

Wilt u Proplan helpen om een kind ver weg  te verrassen met hat cadeau van zijn of haar leven?
Organiseer dan een inzamelingsactie!
Denk bijvoorbeeld aan een kraamfeest, een verjaardag of huwelijksfeest. Of maak er met de kinderclub, zondagsschool, kindernevendienst een heel leuk project van!
Stichting Proplan verzend sinds 1999 op jaarbasis duizenden gevulde rugzakjes voor kinderen die dat echt goed kunnen gebruiken. Alle informatie vind u hierboven.

Met het ingezamelde geld kan vervolgens de aankoop van spulletjes mogelijk worden gemaakt. Via goede relaties bij een groothandel kopen we de rugzakjes voor ongeveer 5 euro en de complete inhoud voor circa 10. Dus voor ongeveer 15 euro maakt u 1 kind ongelofelijk blij!

Uw ingezamelde bedrag is welkom op IBAN- rekeningnummer NL44INGB0004350357 van Stichting Proplan in Gouda. Vermeldt bij de omschrijving even waarvoor de donatie bestemt is?