Proplan helpt kinderen met een beperking in Tuzla

23-05-2017 –  Hulp aan kinderen met een mentale en of fysieke beperking in Tuzla in Bosnië

Voor de ouders van kinderen met een mentale of fysieke beperking is er in Tuzla een speciale school en kinderen uit de stad Tuzla maar ook uit de wijde omgeving kunnen naar deze school. Omdat het merendeel van de ouders heel arm en zijn is het onmogelijk om de buskosten te betalen.  Gelukkig is er ook een internaat zodat ze hier dag en nacht kunnen verblijven. De begeleiding is erg goed en zorgzaam, maar er is gebrek aan goede, educatieve speelmaterialen om het niveau van de kinderen op hoger peil te kunnen brengen. Ook de bedden en kasten is zijn nodig aan vervanging toe terwijl veel van het schoolgebouw ook hard aan een opknapbeurt toe is.

Eigenlijk is het schoolmeubilair wat er staat is absoluut niet geschikt voor deze leerlingen; hoge tafels worden gecombineerd met kleine stoelen of andersom. En er zijn tafels nodig waar een rolstoel onder past.

De sportzaal hebben we afgelopen tijd middelen beschikbaar gesteld om op te knappen.   Daarnaast om de motoriek te verbeteren is geholpen in de aankoop van pionnen, springtouwen, voetballen en sportkleding. Simpele middelen maar o zo belangrijk.

De ouders van de gehandicapte kinderen zitten soms de hele ochtend in de wachtruimte omdat het wel erg kostbaar wordt om zelf heen en weer naar huis te reizen en later de kinderen weer op te halen. Ook deze ruimte moet nodig worden opgeknapt en graag willen we hen de mogelijkheid geven om koffie te zetten.

Stichting Proplan gaat helpen, helpt u mee?

Dobro Doslie: WELKOM

- - "Proplan helpt kinderen met een beperking in Tuzla"