BENEFIET (SLOT)CONCERT EEN SUCCES!

02-06-2021 – Vrijdagavond 28 mei was het zover: het benefiet (slot)concert voor de bouw van het zorgcentrum voor de weduwen van Srebrenica. Op deze avond werd de eindstand bekend gemaakt van drie jaar fondsenwerven en kon een cheque worden overhandigd van €962.656,- . Een geweldig bedrag! Vol goede moed kijken we uit om het nu nog ontbrekende bedrag van €87.900,- bij elkaar te krijgen voor de afbouw van het appartementencomplex. Helpt u mee?

Het genoemde bedrag van €962.656,- is inclusief enkele toezeggingen die wij nog moeten ontvangen.

Willem Pronk, voorzitter en oprichter van Stichting Proplan: “Wat is het een geweldig feest geworden in het gezellige, kleine theater Concordia in Haastrecht. Iedereen, van de beheerder van Concordia en zijn team, de mannen van beeld en geluid, het J&R team, de musici, de solisten, tot de vele vrijwilligers, hebben MET ELKAAR een ongekende prestatie geleverd. Zij hebben bijgedragen aan een waardige afsluiting van een grote, maar geweldige actie van Stichting Proplan. De stichting heeft op deze avond haar missie meer dan waar gemaakt: help hen die geen helper hebben.

Als dit ergens van toepassing op is, dan is het wel bij het project ‘Een zorgcentrum voor de Weduwen van Srebrenica’. Met de realisatie van dit zorgcentrum kan er zorg en liefde gegeven worden aan deze zo vergeten weduwen. Niet voor niets is de naam dan ook: Liefde voor de Moeders van Srebrenica. Omdat nog niet het gehele bedrag binnen is, is uw donatie, klein of groot meer dan welkom! Ook namens de Moeders van Srebrenica, hartelijk dank!”

Heeft u dit unieke benefitconcert gemist? Via ons YouTube kanaal of die video hieronder kunt u het hele concert terugkijken!

Een kleine impressie van de avond

Sead Siocic: Nam ons mee naar zijn vaderland en ons land van aankomst. We werden verwelkomt met de meeslepende, authentieke Bosnische muziek. De bekende Bosnische musicus Sead Siocic (prof., docent en dirigent) nam ons mee met liedjes over liefde, pijn, verlangen, hoop, dromen, verbondenheid, recht en onrecht. Liedjes zo kenmerkend voor de Bosnische cultuur.

Maria Markesini: had een speciale gastrol. De Grieks-Nederlandse zangeres Maria Markesini met haar warme stemgeluid zorgde voor een onvergetelijke avond. Ze is internationaal bekend en van vele markten thuis. Tijdens het concert leverde ze een geweldige bijdrage, vol overgave en passie werd gezongen wat door de kijkers zeer werd gewaardeerd. ‘Ik was met heel veel plezier naar Haastrecht gekomen´ aldus Maria Markesini.

Daarnaast zijn wij enorm trots op de medewerking van:
– de speciale (gelegenheids) Folklore groep
– het Balkankoor ‘Slavuj’- de Bosnische zang en muziekgroep Svedah, wat staat voor Zoete Liefde
– gerenommeerde musici zoals Trudi Bos, Wouter Harbers, Erik Lieftink en een muzikaal ensemble
– Mark Brandwijk die de algehele muzikale leiding heeft

Een zorgcentrum voor de weduwen van Srebrenica

Eén ding werd duidelijk: dit project, ‘Een zorgcentrum voor de weduwen van Srebrenica’ moet gaan lukken. Over hulp aan weduwen is meer dan 25 jaar gepraat. Op 19 juli 2019 is de bouw gestart en 10 juli 2021 is de opening van het zorgcentrum. De weduwe Saliha Osmanovic was samen met onze partnerorganisatie MFS Emmaus aanwezig bij het concert. Symbolisch is aan hen een cheque overhandigd met het eindresultaat van drie jaar fondsenwerving. Voor de volledige bouw van het zorgcentrum is een bedrag van € 1.050.500,-. Er ontbreekt nu nog € 87.900,-. Helpt u mee? U kunt nog steeds doneren!

- - "BENEFIET (SLOT)CONCERT EEN SUCCES!"