Save the date! Afronding inzameling zorgcentrum weduwen Srebrenica

Na een periode van drie jaar fondsenwerven wordt op vrijdagavond 28 mei 2021 het eindbedrag bekend gemaakt voor de bouw van het zorgcentrum voor de weduwen van Srebrenica. Dit vind plaats in het theater ‘De Baseliek’  te Veenendaal, aanvang 20 uur.

Mis deze hartverwarmende muziekavond niet!
We nodigen je hartelijk uit voor ons benefiet slotconcert als afsluiting van de geldinzameling voor het zorgcentrum voor de ‘De Weduwen van Srebrenica’. Drie jaar terug is de fondsenwerving hiervoor gestart en zal op 28 mei a.s. worden afgesloten met een feestelijk benefietconcert met de allermooiste muziek.

Je gaat genieten van een muzikale reis van Nederland naar Bosnië Herzegovina, met de mooiste zang en muziek van de landen die we aandoen.

Sead Siocic
Uiteraard zal je in het land van aankomst worden verwelkomt met de meeslepende, authentieke Bosnische muziek. De bekende Bosnische musicus Sead Siocic zal je meenemen met liedjes over liefde, pijn, verlangen, hoop, dromen, verbondenheid, recht en onrecht. Liedjes zo kenmerkend voor de Bosnische cultuur.

Maria Markesini
Een speciale gastrol is weggelegd voor de Grieks-Nederlandse zangeres Maria Markesini. Zij zal met haar warme stemgeluid absoluut gaan bijdragen aan een onvergetelijke avond. Ze is internationaal bekend en van vele markten thuis. Van klassieke piano en zang, van Griekse liederen tot Jazz en Gospel, ze doet het allemaal met overgave. ‘Ik kom met heel veel plezier naar Veenendaal´ aldus Markesini.

Daarnaast zijn we enorm trots met de medewerking van:
– de Folklore groep Hajr en Young Hajr
– het Balkankoor ‘Slavuj’- de Bosnische zang en muziekgroep Svedah
– gerenommeerde musici zoals Trudi Bos, Wouter Harbers, Erik Lieftink, Jaap Klootwijk en een muzikaal ensemble
– Mark Brandwijk die de algehele leiding heeft

Tijdens dit concert een mooie presentatie van de bouw en impressies uit het leven van de Moeders van Srebrenica.

Klik hier en bestel direct kaarten

Het grootste project in 23 jaar

Al meer dan 23 jaar werkt Stichting Proplan om hulp, hoop en toekomst te brengen aan hen die geen helper hebben. Nooit eerder in die 23 jaar is er zo’n groot project geweest. Eén ding werd duidelijk: dit project, ‘Een zorgcentrum voor de weduwen van Srebrenica’ moet gaan lukken. Over hulp aan weduwen is meer dan 25 jaar gepraat. Op 19 juli 2019 is de bouw gestart en 10 juli 2021 is de opening van het zorgcentrum. Eén van de weduwen zal samen met onze partnerorganisatie MFS Emmaus aanwezig zijn. Symbolisch zullen we aan hen een cheque overhandigen met het eindresultaat van drie jaar fondsenwerving.

Met de realisatie van dit zorgcentrum kan er zorg en liefde gegeven worden aan deze zo vergeten weduwen. Niet voor niets is de naam dan ook: Liefde voor de Moeders van Srebrenica. In twee jaar tijd is een unieke plek gebouwd en wordt met dit unieke evenement op 28 mei afgesloten.

”Bepaal zelf de prijs van een ticket”

Gewoonlijk betaal je voor een ticket voor een dergelijke avond € 25 tot € 35.

Gun jezelf dit eenmalige en LAATSTE benefietconcert van Stichting Proplan in theater De Baseliek en bepaal zelf de prijs. Natuurlijk rekenen we erop dat u ons niet in de steek laat (kosten genoeg die vanavond) en tenminste € 20 p.p. betaalt.

VIP plaatsen.
De eerste 5 rijen zijn VIP zitplaatsen. Hiervan zijn er 50 beschikbaar à € 35 en zijn incl. een consumptie in de pauze.

Op een rij:

• Vrijdag 28 mei 2021, aanvang 20.00 uur.
  • Theater De Baseliek, Wiltonstraat 56 3905 KW Veenendaal
  • 3 minuten van de A 12, afrit 23, gratis parkeren.
  • Bij geen Corona beperkingen zijn er ruim 1000 zitplaatsen.

Er zijn 3 opties m.b.t. Covid 19
1. Er zijn geen regels meer. Dus ruimte voor ruim 1000 mensen
2. Er mogen 100 of minder mensen in deze zaal. Op volgorde van aanmeldingen bent u de gelukkige.
3. Er mag niemand in de zaal.
Bij optie 2 en 3 is er een lifestream.

Klik hier en bestel direct kaarten

- - "Save the date! Afronding inzameling zorgcentrum weduwen Srebrenica"