1200 rugzakken All over the World

Elk jaar weer worden er zo’n 1200 rugzakken uitgedeeld aan kinderen op alle plekken van de wereld.  Dit is mogelijk dank zij de hulp van vrijwilligers die weten hoe je een arm kind tussen de 5 en 12 jaar blij kan maken met zo’n splinternieuwe gave rugzak vol met nieuwe schoolspulletjes, wat speelgoed en tandpasta, tandenborstel en een stuk zeep. Ze zijn er superblij mee, want zo’n cadeau krijg je maar één keer in je leven.

De foto’s geven een indruk hoe de kinderen reageren. Vaak zijn ze ook heel solidair met andere kinderen. Zo was er bijvoorbeeld een jongetje die het speelgoed uit zijn rugzak direct reserveerde voor zijn zusje, die natuurlijk ook iets moest krijgen. Natuurlijk zijn ook de ouders heel blij, want zo’n cadeau heeft heel veel waarde. Naar school gaan is weliswaar vaak kosteloos, maar je moet wel zorgen voor je eigen schoolspulletjes. En dan komen er ineens mensen uit Nederland met rugzakken.

- - "1200 rugzakken All over the World"