Roma’s in Servië

• Servië

Een kleine Roma kerk in Servië

In Servië wonen in en rond Belgrado meer dan een half miljoen Roma’s in onvoorstelbaar trieste omstandigheden. Erman Salkovic is de pastor van een kleine (Roma) kerk in Zemun (een voorstad van Belgrado). Hij is zelf Roma en heeft een warm kloppend hart ‘zijn’ mensen. Samen met zijn vrouw wil hij niets liever dan hen liefde, hoop en toekomst geven.

Wat wordt gedaan

Dankzij onze maandelijkse steun trekken ze erop uit. Ze helpen de armste van de armen met een voedselpakket, wat kleding en in de winter wat brandhout. Onvermoeibaar doen zij dit al vele jaren lang!

Helaas is de hulp bitter noodzakelijk. De nood is immens groot: we hebben mensen zien wonen in niets meer dan een kartonnen doos. Soms wat beter dan dat maar hierin mogen we juist als christenen een verschil maken om ook hun leven – met hoe weinig dan ook – toch wat dragelijker te maken. Door onze directe contacten wordt er geen euro verspild.

Helpt u mee de missie van Erman mogelijk te maken? U kunt uw gift overmaken op rekeningnummer NL44INGB 00043 50 357 van Stichting Proplan, Gouda onder vermelding van: Servië.

stichting_proplan_helpt_romas_servie

- - "Roma's in Servië"