Schoolspullen voor kinderen in Ontwikkelingslanden

Met zo’n geweldige rugzak met schoolspullen maak je een kind pas echt blij…

19-10-2016 – Al heel wat jaren zorgt Stichting Proplan voor blije kindergezichten in tal van ontwikkelingslanden met een gave rugzak. Waarom zo’n rugzak? Onderwijs is vaak gratis, maar schoolspullen niet. Daar moeten ouders zelf voor zorgen, maar kunnen dat vaak niet. Daarom delen wij rugzakjes uit met schoolspullen, toiletartikelen en als extraatje een stuk speelgoed. Met eigen ogen hebben we gezien hoe blij een kind kan zijn met zo’n rugzak. Het uitpakken is één groot feest! Elke rugzak wordt met heel veel liefde en zorg door enkele vrouwen goed gevuld. Jaarlijks gaan ongeveer 1300 tot 1500 rugzakken naar kinderen tussen de 5 en 12 jaar in verschillende landen. Dit zijn kinderen die zelden kadootjes krijgen.

Rugzakjes

U kunt ons hierbij helpen!

Lever spullen in bij de Baanderij in Gouda
U kunt meehelpen om zo’n gaaf cadeau mogelijk te maken. Goede, gebruikte spulletjes zoals een rugzak, een autootje, of een niet te grote pop kunnen we altijd gebruiken. Nieuwe spullen doneren kan natuurlijk ook. Bij winkels zoals Zeeman, Wibra, Action of Blokker kunt u voor een paar euro heel wat kopen. U kunt daarbij denken aan:

• Schoolspullen: Schriften, potlood, gum, puntenslijper, balpen, schrijfblok, stiften, etui enz.
  • Speelgoed: Een tennisbal, een spelletje, een paar ballonnen, bellenblaas, springtouw e.d. In jongensrugzakjes altijd 2 of 3 autootjes of een stoere pet en voor meisjes een popje, haarband, e.d.
  • Kleding: Ook een paar mooie teenslippers en een gaaf T-shirt stoppen we er graag bij.
  • Toiletartikelen: Een stuk zeep, tandpasta en tandenborstel dan een haarborstel of een kam.
  • Etenswaren doen we er nooit in!

Organiseer een inzamelingsactie en doe een donatie
U kunt de aankoop van spulletjes mogelijk maken door een inzamelingsactie te organiseren. Bijvoorbeeld met de zondagsschool, tijdens een kindernevendienst of gewoon op een verjaardag of een ander feest. Het bedrag kan overgemaakt worden op rekeningnummer 4350357 van Stichting Proplan in Gouda. Natuurlijk kunt u van het ingezamelde geld ook zelf spulletjes kopen en deze inleveren bij de Baanderij in Gouda.

- - "Schoolspullen voor kinderen in Ontwikkelingslanden"