Maak een kind blij

Met zo’n geweldige rugzak met schoolspullen maak je een kind pas echt blij…

Al heel wat jaren zorgt Stichting Proplan voor blije kindergezichten in tal van ontwikkelingslanden met zo’n gave rugzak. Waarom zo’n rugzak? Onderwijs is vaak gratis, maar schoolspullen niet. Daar moeten ouders zelf voor zorgen, maar kunnen dat vaak niet. Daarom delen wij rugzakjes uit met schoolspullen, toiletartikelen en als extraatje een stuk speelgoed. Met eigen ogen hebben we gezien hoe blij een kind kan zijn met zo’n rugzak. Het uitpakken is één groot feest! Elke rugzak wordt met heel veel liefde en zorg door enkele vrouwen goed gevuld. Jaarlijks gaan ongeveer 1000 tot 1200 rugzakken naar kinderen tussen de 5 en 12 jaar in verschillende landen. Dit zijn kinderen die zelden cadeautjes krijgen.

Hoe kunt u ons helpen?

Bij winkels zoals Zeeman, Kruidvat, Action of Blokker kunt u voor een paar euro heel wat kopen. Standaard spulletjes die zo’n blije lach brengen op het gezicht van een kind zijn:

• Schoolspullen: Schriften, potlood, gum, puntenslijper, balpen, schrijfblok, stiften, etui enzovoort.
  • Speelgoed: Een tennisbal, een spelletje, een paar ballonnen, bellenblaas, springtouw e.d. In jongenstassen altijd 2 of 3 autootjes of een stoere pet en voor meisjes een popje, haarband, en dergelijke.
  • Kleding: Ook een paar mooie teenslippers en een gaaf T-shirt stoppen we er graag bij.
  • Toiletartikelen: Een stuk zeep, tandpasta en tandenborstel dan een haarborstel of een kam.
  • Etenswaren doen we er nooit in!

Maar ook nog mooie gebruikte spulletjes zoals een rugzak, autootje, popje of spelletjes zoals mikado, domino kunnen we altijd heel goed gebruiken.

Verras een kind en organiseer een inzamelingsactie!
Wilt u Proplan helpen om een kind ver weg te verrassen met het cadeau van zijn of haar leven? Organiseer dan een inzamelingsactie! Denk bijvoorbeeld aan een kraamfeest, een verjaardag of huwelijksfeest. Of maak er met de kinderclub, zondagsschool, kindernevendienst een leuk project van! Met het ingezamelde geld is de aankoop van de rugzakjes en inhoud daarvan mogelijk. Via goede relaties bij een groothandel kopen we de rugzakjes voor ongeveer € 5 en de complete inhoud voor circa € 10. Dus voor ongeveer € 15 maakt u één kind ongelofelijk blij! Uw ingezamelde bedrag is welkom op IBAN-rekeningnummer NL44INGB0004350357 van Stichting Proplan in Gouda. Vermeld bij de omschrijving waarvoor de donatie bestemd is.

Rugzakjes