Kleding en elektronica inzamelen

U kunt ons helpen met het inzamelen van goede en schone kleding, uw mobieltje, computer of laptop. Als u kleding doneert aan Stichting Proplan krijgen de allerarmsten de mogelijkheid om fatsoenlijke kleding te dragen. Jaarlijks maken we heel veel mensen in Servië en Bosnië gelukkig met kleding en schoenen die wij in Nederland inzamelen.

Kleding
Kleding in grote maten. Kleding in kleine maten. Miskopen die u nooit draagt. Kledingstukken die uit de mode zijn. Schoenen die niet meer zo lekker zitten. Maak er iemand anders blij mee! Loop nog eens door uw kledingkast om te kijken wat u kunt missen. Vraag aan uw familie, vrienden, buren en kennissen of zij hetzelfde willen doen. Belangrijk: kleding moet absoluut in goede staat zijn, dus schoon en heel.

Elektronica
Inzamelen is goed voor het milieu en door uw oude en niet meer gebruikte apparatuur bij ons in te leveren, steunt u Stichting Proplan. Voor het inzamelen van elektronica werken we samen met Holland Recycling BV. Dit bedrijf zorgt voor een verantwoorde verwerking van gebruikte mobiele telefoons en bruikbare cartridges. Van hen ontvangen wij een vergoeding van € 0,40 voor een goede cartridge en voor een telefoon een vergoeding van 1 tot soms wel 25 euro. Dat is de moeite zeker waard! Met deze opbrengt kunnen via ons schoolsponsorplan nog meer kinderen naar school!

Helpt u mee? Dat kan met uw oude

• Mobieltje
  • Smartphone
  • Originele Printer Cartridge
  • Tablet
  • Laptop
  • Desktop
  • DECT Thuistelefoon

Alle merken en alle bouwjaren nemen we aan. Ook snoeren, laders, geheugenkaarten, SIM-kaarten, Cd’s en Dvd’s, zijn welkom. De ingeleverde apparatuur wordt niet aangezet of getest, maar direct gedemonteerd. De onderdelen en de grondstoffen worden hergebruikt. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over eventuele gegevens die zijn achtergebleven op of in de apparatuur: die ziet niemand meer.

Waar: De Baanderij te Gouda

Het aanleveren van goede schoenen, schone kleding en elektronica voor Stichting Proplan kan van maandag t/m zaterdag bij de Baanderij op de Industriestraat 1 te Gouda. Wij zijn deze dagen aanwezig van 8:30 tot 17:30 uur.