Doneer geld

WIJ ZORGEN DAT IEDERE EURO AAN KOMT!

Stichting Proplan werkt alleen met vrijwilligers, er zijn dus geen salarissen, geen kantoorkosten en nauwelijks overhead. Kortom, u geeft een euro en die hele euro gaat naar het project. Al die projecten richten zich juist op ‘hen die geen helper hebben’.

“Uw gift maakt een verschil in mensenlevens.
Op deze manier verspreiden we samen op een concrete manier de van Christus”

BELASTINGVOORDEEL / ANBI ERKEND

anbiSchenken aan onze ANBI erkende stichting geeft veel fiscaal voordeel voor u. Doneert u minimaal 1% van uw (gezamenlijk) inkomen aan goede doelen dan kan het fiscale voordeel voor u oplopen tot wel 52% in de inkomstenbelasting. Meer informatie hierover vindt u o.a. op de website van de belastingdienst.

Wilt u het bedrag geheel aftrekken bij uw belastingaangifte?
Leg de looptijd van uw gift dan vast voor minstens vijf jaar. In het onderstaande voorbeeld leggen we uit hoe dit in zijn werk gaat.

Bijvoorbeeld: U ondersteunt ons met een gift van € 12 euro per maand. Dat is € 144 euro per jaar. Wij ontvangen dit bedrag netto. Maar als u bereid bent uw donatie voor een periode van vijf jaar te registreren, dan is uw gift volledig aftrekbaar van de belastingen. Het belastingvoordeel bedraagt bij dit voorbeeld maar liefst € 74 euro.

Omdat dit erg interessant is, wil de Belastingdienst een schriftelijke verklaring tussen u als gever en Stichting Proplan als ontvanger. Dat formulier kunt u via deze link downloaden. Weten hoeveel u bespaart bij periodiek geven? Met de gemakkelijke calculator op anbi.nl/calculator heeft u dit in een paar seconden gedaan. Ook veel nuttige info vindt u op BerekenHet.nl.