Maak een kind blij met een rugzak

Al heel wat jaren zorgt Stichting Proplan voor blije kindergezichten in tal van ontwikkelingslanden met een mooie, goed gevulde rugzak. Waarom een rugzak? Onderwijs is vaak gratis, maar schoolspullen niet. Veel ouders kunnen deze spullen niet betalen. Daarom deelt Stichting Proplan rugzakjes uit met daarin schoolspullen, toiletartikelen en als extraatje een stuk speelgoed. Met veel blijdschap hebben we zelf de grote vreugde bij de kinderen mogen zien de rugzakken in ontvangst nemen. Het uitpakken is één groot feest!

Doet u mee?

Jaarlijks delen we 1000 tot 1200 rugzakken uit aan kinderen tussen de 5 en 12 jaar in verschillende landen waar kinderen zelden cadeautjes krijgen. U kunt bijdragen aan de rugzakjes door zelf spullen in te kopen of een donatie te doen.

Spullen voor in de rugzakjes

Bij verschillende voordeelwinkels kunt u voor een paar euro heel wat spullen kopen. Een voorbeeld van spullen die altijd een lach op het gezicht van de kinderen brengen:

• Schoolspullen: Schriften, potlood, gum, puntenslijper, balpen, schrijfblok, stiften, etui enzovoort.
  • Speelgoed: Een tennisbal, een spelletje, een paar ballonnen, bellenblaas, springtouw e.d. In jongenstassen altijd 2 of 3 autootjes of een stoere pet en voor meisjes een popje, haarband, en dergelijke.
  • Kleding: Ook een paar mooie teenslippers en een gaaf T-shirt stoppen we er graag bij.
  • Toiletartikelen: Een stuk zeep, tandpasta en tandenborstel dan een haarborstel of een kam.
  • Etenswaren doen we er nooit in!

Maar ook nog mooie gebruikte spulletjes zoals een rugzak, autootje, popje of spelletjes zoals mikado, domino kunnen we altijd heel goed gebruiken.

Benieuwd naar waar de rugzakjes terechtkomen?
Volg ons op Facebook en Instagram en blijf op de hoogte!