Over Stichting Proplan

Stichting Proplan helpt hen die geen helper hebben met hulp, hoop en toekomst. We willen middelen en mogelijkheden aanreiken voor de allerarmsten, ongeacht geloof, ras of etniciteit. We doen dit vanuit Liefde voor onze naasten en onze christelijke identiteit.

Help hen die geen helper hebben

U kent vast het verhaal van de Barmhartige Samaritaan: een reiziger die beroofd wordt, diverse mensen lopen voorbij, zien het gebeuren, maar niemand doet iets. Totdat er een persoon voorbij komt die wél hulp biedt. Een vreemdeling. Dit verhaal sluit direct aan bij onze missie: help hen die geen helper hebben. Het enige wat telt is of we in ons dagelijks leven omzien naar de mensen in nood, die op ons pad komen.

Al sinds 1997 werkt Stichting Proplan aan projecten voor de kanslozen en allerarmsten, zodat we hun negatieve spiraal helpen doorbreken. Onze no-nonsense aanpak, ons lokale netwerk en het zelf aanwezig zijn in de regio, maakt dat meer dan 95% van elke euro terecht komt.

• Bewogen om de ander
  • Duidelijk en transparant
    Onze kernwaarden
  • Doe het zo goed mogelijk en duurzaam
    Onze kernwaarden
  • Ontvangen geld is voor hulp en hoop, niet voor overhead
    Onze kernwaarden
  • Respect voor de ander, geen ‘vingertje’ naar een andere cultuur
    Onze kernwaarden

Hulp, hoop en toekomst in voormalig Joegoslavië

Samen met uw hulp zijn we actief in voormalig Joegoslavië. Dat is niet zonder reden. Als gevolg van de burgeroorlog zijn veel hulporganisaties vertrokken. Maar de nood is hoog op tal van plekken, zoals bij de weduwen van Srebrenica die zwaar zijn getraumatiseerd, depressief en eenzaam. Daarnaast is de werkeloosheid groot en leeft de helft van de bevolking onder de armoedegrens. Hierdoor kunnen kinderen geen goede opleiding volgen en hebben veel mensen een slechte gezondheid door ongezonde voeding en gebrek aan medische zorg.

Met elke euro die ons wordt toevertrouwd, blijven we werken aan onze doelstelling. Een geweldige uitdaging, maar we willen ervoor gaan! - Stichting Proplan

Dit hebben we samen bereikt

We zijn dankbaar dat er in de afgelopen 20 jaar veel is bereikt, maar er is geen enkele reden tot achterover leunen - Willem Pronk