Besteding gelden

Financieel: Hoe gaat Stichting Proplan om met uw geld bestemd voor goede doelen?

Stichting Proplan is afhankelijk van giften en Stichting Proplan is een 100% vrijwilligersorganisatie. Aan bestuur noch vrijwilligers worden salarissen, onkostenvergoedingen en ook geen reiskosten betaald.
Natuurlijk moeten we ook postzegels kopen en bankkosten betalen of indien een bijzonder evenement, de p.r. kosten, e.d. hieraan verbonden. Maar dat is het dan ook. Kortom we garanderen dat van elke gift die Proplan ontvangt vrijwel de volle 100% besteed wordt aan het doel waar voor dit gegeven is.

Voor hulp die aankomt

1. Bij elk project letten we erop dat geld doelmatig besteed wordt. Zo doen we vooraf onderzoek naar de houdbaarheid van ieder project van Stichting Proplan om te zorgen dat het geld (uw geld!) goed gebruikt wordt;
2. De penningmeester van het bestuur heeft jarenlange ervaring als accountant bij een gerenommeerd accountantskantoor;
3. Publicatie jaarcijfers, gecontroleerd door een externe accountant;
4. Naast onze ANBI erkenning  heeft Stichting Proplan een CBF erkenning*;
5. Volledig transparant: onder ‘bestuur en organisatie’ vindt u de laatste twee jaarverslagen van Stichting Proplan.

Wenst u meer informatie? Kijk op onze Facebookpagina, volg ons op Instagram of stuur een mailtje.

* De CBF Erkenning is het keurmerk voor goede doelen en vrijwilligersorganisaties in Nederland. Ongeveer 4,4 miljard euro van het geefgeld in Nederland staat onder actief toezicht van het CBF (gebaseerd op de jaarverslagen van 2019). De 665 Erkende Goede Doelen laten zich ieder jaar toetsen door het CBF. Hierdoor geven de Erkende Goede Doelen een krachtig signaal af: wij zijn een professionele sector waar geldverstrekkers gerust aan kunnen geven.

Uw geld komt GOED terecht: “Stichting Proplan, voor hulp die aankomt”!