Bouwstenen voor de toekomst van vier broers

Bouwstenen voor de vier broers Valjevac

09-08-2017 – Vier broers zoeken onderdak

In 2006 verloren de Bosnische broers Elmedin, Elvedin, Sejfo en Hamid Valjevachun hun vader. Daarmee was de ramp in hun leven nog niet voorbij. In 2009 werd hun moeder uit de ouderlijke macht gezet wegens grove nalatigheid ten aanzien van haar kinderen. Via een pleeggezin konden de broers in eerste instantie bij elkaar blijven. Maar helaas, door de economische situatie in Bosnië waren de pleegouders niet meer in staat om de noodzakelijke zorg aan de broers te kunnen geven.  Ze leefden in een staatsweeshuis wat absoluut niet bijdraagt aan een goed en gezond toekomstperspectief. Het zijn vier gezonde jongens die graag naar school gaan en maar wat graag een normaal gezinsleven willen.

Bouwstenen voor de toekomst

Onze partner in Bosnië, de humanitaire organisatie M.F.S. Emmaus heeft zich ingezet om voor deze jongens een volledig toekomstbestendig huis te bouwen. Aan Stichting Proplan is gevraagd mee te helpen om de bouw hiervan mogelijk te maken. Stichting Proplan stond vierkant  achter het idee om samen M.F.S. Emmaus in Bosnië voor de vier broers niet alleen een eigen woning maar ook een goede toekomst op te bouwen. Er zijn pleegouders gevonden die de broers gaan begeleiden op de weg naar de volwassenheid.

Met enthousiasme denken we terug aan de opening van het huis op 8 mei 2017!

- - "Bouwstenen voor de toekomst van vier broers"