Doen wat je moet doen

Ooit zei de legendarische voetbaltrainer met Oostenrijkse roots: ‘kein geloel, fusballen!’ Ofwel: doen wat je moet doen. Daar houden we van bij Stichting Proplan, WANT 1% hulp is nog altijd méér dan 100% medelijden. Hieronder een paar mooie successen!

• Admira in Brcko heeft haar laptop kunnen kopen en kan straks naar de universiteit.
  • Merisa Omerovic uit Srebrenica, een jonge moeder met een tweeling van 2 jaar zou graag wat willen bijverdienen. Met een laptop gaat de wereld voor je open en kan je ook thuis werken. Blij gemaakt met een laptop. Ging een cursus volgen en zo in staat is wat bij te verdienen.
  • Alija van 16 doet het heel goed op school. Maar haar moeder staat er er alleen voor met 5 kinderen. Een sportieve en pittige tante vol mogelijkheden. In september kan ze straks een beroepsopleiding gaan volgen.
  • De familie Kalajevac heeft twee zoontjes, waarvan één zijn onderbeen moet missen. Ze hebben een eenvoudig huisje, maar daar zit geen dak op. Deze week is hiervan het begin gemaakt. Tijdens het bezoek in juli hebben we wat schoenen en rugtassen meegenomen. Dat was geen slecht idee. Het leek wel Sinterklaas, maar dan in de zomer.
  • Net buiten Srebrenica woont ook een jong gezin, de familie Ahmetovic. Met onze hulp en die van MFS Emmaus is deze week een begin gemaakt aan een huis voor deze familie en hun kleintje.

Help mee!

Weet u wat nu zo mooi is? Misschien kan niet iedereen kan naar Bosnië, iedereen kan wel helpen met een gift op NL44INGB0004350357 of rechtstreeks via iDeal met onderstaande button. Verder: rugtassen zijn een feest voor kids tussen de 6 en 12 jaar. Maar wij zijn heel blij met alles waar je een kind blij mee maakt om ze te vullen. Kijk voor meer informatie bij Help mee!

- - "Doen wat je moet doen"