Een nieuwe prothese voor Elvir

13-07-2022:

Door een granaat heeft Elvir in Sarajevo een deel van zijn been verloren en hij raakt in coma. Artsen doen wat ze kunnen maar geven na 3 weken de moed op.

Ze zeggen tegen de ouders dat ze over 3 dagen de machines die belangrijke functies overnemen zullen uitzetten. Die derde dag komen de ouders afscheid nemen maar…. juist op deze derde dag komt Elvin tot zijn positieven. Maar hij ziet nog geen kans zijn ogen te openen. Hij hoort alles wat de artsen en zijn ouders tegen hem zeggen. Elvir probeert met alle macht zijn ogen open te doen en op het moment dat de stekker eruit gaat lukt hem dat. Een kreet van grote vreugde gaat door de ziekenzaal…..

Op zijn 18e jaar krijgt hij zijn eerste prothese. Die is 12 jaar later volledig versleten. De kniefunctie wil niet meer. Op allerlei manieren tracht hij hulp te krijgen, maar niemand helpt. Totdat iemand hem attent maakt op Stichting Proplan.

Bij zulk groot menselijk leed doen we wat we moeten doen. Binnen 14 dagen hebben we daar met heel veel dankbaarheid in een nieuwe prothese kunnen voorzien.

- - "Een nieuwe prothese voor Elvir"