Een ooggestuurde Tobii laptop voor Hana

16-11-2022:

Een prachtige, stralende lach…. maar Hana is lichamelijk volledig gehandicapt.

Ze kan niet lopen en buiten wat klanken uitstoten kan ze ook niet spreken. Maar geestelijk is ze 100 procent volwaardig, sterker, ze is een heel slim meisje. Maar als je zoveel beperkingen hebt en wel een goed stel hersens ben je gelijk aan een vogel in een kooi. Je wil wel, maar hoe dan? Ze wordt naar school gebracht, hoort en ziet alles maar kan er niets mee.

De moeder van Hana verneemt dat er een laptop (een Tobii) op de markt is, niet te bedienen via je handen maar die via de ogen woorden kan bedienen en daarmee alles kan doen tot en met huiswerk van school. Helaas, die laptop kost € 5.600. Omdat ze al veel kosten hebben moeten maken om de woning bouwkundig aan te passen voor Hana is die uitgave onmogelijk.

Er werd ons om hulp gevraagd en ondanks ons grote project voor de moeders van Srebrenica is besloten we deze parel van God te helpen en is de laptop geleverd en maakt daar inmiddels volop gebruik van.

- - "Een ooggestuurde Tobii laptop voor Hana"