Familie Tabakovic helpen we van 1 naar 2 kamers

14-11-2022: Zoals heel wat gezinnen heeft de Familie Tabakovic het niet makkelijk. Het gezin bestaat uit vader Enis, 45 jaar oud, moeder Alma 37 jaar oud en 3 kinderen. Een zoontje van 12 en een zoontje van 6 jaar oud en op 11 november 2022 is Maida geboren, een dochtertje.

Zji wonen net buiten de bebouwde kom van de Gemeente Bratunac in een huis met 1 kamer die ze zelf hebben gemaakt. Tot voor kort was Enis werkloos en werkte dan hier en dan daar wat. Sinds een jaar werk hij bij de aannemer van het zorgcentrum, Invest Gradnja in Potocari. In 2022 hielp Stichting Proplan het gezin aan de uitbreiding van het huis waarin ze wonen zodat ze nu wat meer leefruimte hebben.

Nu het zorgcentrum klaar is beloofde onze partner Emmaus vader Enis een baan in het zorgcentrum voor de Weduwen van Srebrenica wanneer dit definitief opengaat. Maar geld voor de bus heeft Enis niet. We gaan z.s.m. zorgen voor een fiets. Omdat in de tussentijd geen inkomen is helpt Stichting Proplan met een voedselpakket. Omdat moeder Alma kort geleden is bevallen zorgen we voor wat babykleding en helpen met wat geld zodat moeder Alma wat kan aansterken.

- - "Familie Tabakovic helpen we van 1 naar 2 kamers"