Ook de Ssoiro school in Sarajevo werd geholpen

Op deze school zijn jongeren vanaf 14 jaar tot en met 18 jaar met psychische en soms in combinatie met fysieke beperkingen. Dringend was behoefte aan  zachte vloerbedekking en bestand tegen vocht bij leerlingen die incontinent zijn.

Ook zitzakken en i.p.v. houten stoelen werd uitgekeken, naar meer comfortabele stoelen met een hoge rugleuning. Ook raambeveiliging en rolgordijnen was nodig. Sommige jongeren kunnen niet zelfstandig eten, anderen kunnen zichzelf niet zelfstandig verplaatsen. Kortom, hiervoor was van alles nodig.

De directrice, mw. L. Hasanovic schrijft:

‘Op een fantastische manier heeft de Stichting Proplan ons kunnen helpen met geld om klaslokalen te voorzien van materialen die dringend nodig waren voor onze school voor Middelbaar Beroepsonderwijs en Beroepsrehabilitatie in Sarajevo die bezocht wordt door leerlingen met een meervoudige handicap. Dankzij de genereuze donatie is het werken met de leerlingen aanzienlijk vergemakkelijkt en een veel betere, maar ook een comfortabelere en veiligere omgeving gecreëerd. Als directie van de school wil ik graag iedereen die geholpen heeft heel hartelijk bedanken wat je aan hulp en steun aan jongeren met een beperking hebt mogelijk gemaakt’.

Stichting Proplan voorzag in € 3.800,-

- - "Ook de Ssoiro school in Sarajevo werd geholpen"