GESLAAGDE BLIKSEMACTIE: ‘HELP EDIN AAN EEN TOBIL LAPTOP

07-03-2022: Op vrijdag 11 februari werd een nieuwsbrief verstuurd met een noodkreet: Help Edin aan een laptop met oogbesturing. Het lijkt onmogelijk maar in 8 dagen tijd was die €5.500,- binnen! De laptop is meteen besteld, helaas zit daar een levertijd van zes weken op. Maar het komt goed!

Uiteraard is de vader van Edin direct op de hoogte gebracht van het succes. Bij alle trieste berichten over de Oekraïne wilde ik dit mooie bericht ook graag aan jullie doorgeven. Namens de ouders en uiteraard ook van Edin heel hartelijk dank aan iedereen voor de steun in de aankoop van de speciale laptop. Dit is echt een verschil maken in iemands leven. Eind maart hopen we aanwezig te kunnen zijn bij de overhandiging van de laptop wat een echte verrijking zal zijn in het leven van Edin!

04-02-2022Door de hoge werkeloosheid is voor meer dan de helft van de mensen in Bosnië het leven al erg zwaar. Heb je een handicap of is jouw kind gehandicapt, dan wordt het zo oneerlijk. ‘Help jezelf’ is dan echt aan de orde. Hulp van de overheid is er namelijk niet. Kortom, leven met een handicap is voor hen die het treft maar met één woord te benoemen: mensonwaardig. Stichting Proplan zet zich van harte al jaar en dag in om hen te helpen die geen helper hebben. Bijvoorbeeld Edin uit centraal Bosnië, inmiddels 19 jaar. Mentaal is hij redelijk goed maar fysiek kan hij vrijwel niets. Edin heeft met heel veel moeite leren lezen, maar kan niet spreken. Het is voor hem dus lastig om te communiceren. Daarom deed zijn vader een hulpvraag voor een Tobil laptop. Een laptop die je met je ogen kunt bedienen. Bijvoorbeeld woorden maken en daarmee vragen stellen. Met andere woorden: voor Edin een middel waarmee hij wel kan communiceren. Daarnaast kan hij ook spelletjes spelen of via YouTube muziek luisteren. Een echte verrijking voor zijn leven.

Stichting Proplan helpt zonder geld van de overheid. Zoals de bouw van het zorgcentrum voor de weduwen van de Srebrenica. Edin willen wij ook zo graag helpen. U toch ook? De prijs van deze bijzondere laptop is €5.500,-. Een flink bedrag. En met uw hulp kunnen wij dit bedrag bij elkaar krijgen. Met als doel natuurlijk de Tobil laptop binnenkort bij Edin brengen.

Het geld boor de laptop is inmiddels ingezameld!

- - "GESLAAGDE BLIKSEMACTIE: ‘HELP EDIN AAN EEN TOBIL LAPTOP"