Huis voor familie Ferizovic met 5 kinderen

Al meer dan 20 jaar is Stichting Proplan in contact met Pastor Erman Salkovic in Zemun, een voorstad van Belgrado. We helpen hem in zijn levensonderhoud, in zijn autokosten en van tijd tot tijd ook wanneer de nood van mensen, die op zijn weg komen, zo ernstig is dat we niet willen wegkijken.

Pastor Erman schrijft:
‘Het zal je maar gebeuren…  We hebben het over Denis Ferizovic.
Hij woont met zijn vrouw, vijf kinderen en zijn zieke moeder in Belgrado.
Zijn vader is onlangs overleden aan darmkanker.

De plek waar ze wonen is aan het veranderen in een broedplaats van criminaliteit. Jongeren gebruiken drugs, stelen en vechten. Ze laten kinderen bedelen om geld voor drugs. Er breken voortdurend onderlinge gevechten uit tussen bendes van jongeren. Wanneer de kinderen van Denis naar school gaan, stelen andere kinderen hun geld voor het kopen van een broodje. Vaak worden ze ook geslagen en komen regelmatig bloedend en hongerig thuis van school. Daarom heeft Denis om hulp gevraagd om zijn gezin uit die ellende te redden.

Hij zou graag willen verhuizen naar de plek waar zijn vader twintig jaar geleden is begonnen aan de bouw van een huis de wijk Surčin in Belgrado. Maar tot op de dag van vandaag is dat huis niet voltooid. Er is een stroom- en wateraansluiting maar in het huis moet nog veel worden aangebracht. Op 1 kamer na moeten de muren worden gepleisterd en ook een badkamer ontbreekt. Gelukkig zijn er wel ramen en deuren aanwezig. Uiteraard moet er in de badkamer loodgieterswerk, tegels en sanitair gaan komen samen met stopcontacten en het schakelmateriaal .

Zoals zoveel goedwillende Roma’s heeft Denis helaas niet dat geld om, naast de zorg voor zijn gezin met 5 kinderen, te voorzien in de kosten van alles wat nodig is om te kunnen verhuizen.

Wij bidden dat God voor ons zorgt en gaat voorzien.

Pastoor Erman’.

Daarom een vraag aan jullie allemaal:

‘Zullen we ook hier niet wegkijken en met elkaar onze schouders hieronder zetten en onze medemensen helpen met hulp, hoop en toekomst?
Met € 5.000 euro zijn ze geholpen. Wat zou dat een verrassing zijn als ze nog voor de zomer weg zijn uit het criminele circuit van angst, bedreigingen en geweld.

Doe je mee?

Rechtstreeks doneren kan op Nl44INGB000 435 03 57
en zet er dan even bij: ‘hulp Denis en 5 kinderen’.

- - "Huis voor familie Ferizovic met 5 kinderen"