Huizenbouw voor de allerarmsten

27-05-2016 – Bouwprojecten: nieuwe huizen in Bosnië

Stichting Proplan heeft samen met Verdouw Bouwprojecten een aantal huizen kunnen bouwen in Bosnië. Hieronder geven we u kort een indruk van de gerealiseerde projecten.

Een huis voor de familie Šabanovic, Tuzla, Bosnië

Een tijdje terug kon u al iets lezen over de plannen en de eerste voorbereidingen voor de bouw van een huis voor de familie Šabanovic, nabij Tuzla in Bosnië. Met hulp van een groep Nederlandse vrijwilligers is een deugdelijke woning gebouwd inclusief fatsoenlijke sanitaire voorzieningen. Er is heel hard en met veel enthousiasme gewerkt en wij zijn dan ook trots om u nu te kunnen melden dat het project met succes is afgerond. Het zal nog wel even duren voordat het tot de familie Šabanovic doordringt dat ze de komende jaren niet meer hoeven te vrezen voor hitte, regen, kou en sneeuw. Voor hen is het niets minder dan een wonder wat hun is overkomen!

huis_bosnie1 huis_bosnie2

Een huis voor de familie Catic, Maglaj

Familie Catic nabij Maglaj leefde letterlijk in een beestenstal, altijd vochtig en bedompt. Geen goed leefklimaat voor hun zoontje van 10 jaar met zowel astma als hartproblemen. Samen met de familie Polet uit Oostvoorne die meehielp in 1/3 van de kosten was het in 3 maanden tijd opgelost en werd een complete woning gerealiseerd in september 2016. Helpen die geen helper hebben……. Dat werd hier 100% waargemaakt.

catic1 catic2 catic3

Een huis voor de familie Džaferhodžić, Medogova

De familie Džaferhodžić in het dorp Medogova leefden al jaar en dag in een bouwval wat ooit een school was. Hieronder foto’s van fam. Makic. Van beiden families riep iedereen hoe erg het was maar gebeurde niets. Dankzij hulp van onze trouwe achterban is het gelukt om voor beide families een goed en op de toekomst gebouwd huis te realiseren.

medogova1 medogova2

- - "Huizenbouw voor de allerarmsten"