Hulp aan de familie Husejinovic

24-09-2022: De familie Husejinovic woont in Glogova, een klein dorpje wat valt onder de Gemeente Bratunac. Vader Mehdin is 50 jaar. Moeder Alma is 45 jaar en de dochters Melissa, 21 jaar, Alisa, 14 jaar en Mediha, 11 jaar.

”Als zoveel mensen” gevlucht in de oorlog en in 2006 terug gegaan naar hun dorp. Met hulp van derden werd een casco huis voor hen gebouwd maar alleen op de begane grond. De familie heeft het onderste deel van het huis van 42 m2 zelf kunnen afbouwen en inrichten. Met het opgroeien van hun dochters werd het samen slapen en leven in één kamer er niet makkelijker op. Aan Stichting Proplan werd gevraagd of er mogelijkheden waren om een verdieping op het huis te bouwen met een tweetal kamers. Mede om dat vader Mehdin een zwakke gezondheid heeft (hij is 2x aan zijn hart geopereerd) kan hij niet veel werken en is dit in 2018 gedaan.

Melissa is onlangs getrouwd en woont niet meer thuis. De middelste dochter, Alisa, gaat komend schooljaar naar de middelbare school en Stichting Proplan heeft beloofd om haar te helpen in de kosten van scholing en nadien het vinden van werk. Dat zou zomaar kunnen gaan gebeuren bij het zorgcentrum voor de weduwen van Srebrenica in Potocari. Ook wordt elke maand voorzien in een uitgebreid voedselpakket voor de familie Husejinovic.

- - "Hulp aan de familie Husejinovic"