SOMS SLAAT HET NOODLOT ZOMAAR TOE

Dan heb ik het over mw. Mehinovic en haar gehandicapte zoon, wonend in een eenvoudig huisje in de buurt van Brcko in Bosnië Herzegovina. Eerst ging haar man dood als gevolg van kanker. Een weduwe-uitkering bestaat niet in Bosnië. Voor haar gehandicapte zoon krijgt ze een uitkering van € 180 per maand. (En zoveel goedkoper is het leven niet in Bosnië t.o.v. Nederland)

Als alleenstaande moeder doet ze er alles aan om te overleven en de zorg te geven die haar zoon nodig heeft. Maar, als gevolg van kortsluiting breekt er brand uit.
Beide komen er goed vanaf maar van het huis en alles aan huisraad is niets meer over.

Doe je mee om ze uit te brand te helpen?
Dan bouwen we een nieuw huis en zorgen we gelijk dat het huis de nodige aanpassingen gaat krijgen voor haar gehandicapte zoon
.

Vrijwilligers uit Nederland helpen mee.

Door een enthousiaste groep van vrijwilligers van Stichting Proplan zal in de afbouwfase, de handen uit de mouwen worden gestoken. Daardoor zal het mogelijk zijn om voor € 16.500,- een huis te bouwen. Ze reizen en verblijven volledig voor eigen kosten. Maar ja, ook al is dit bedrag, vergeleken met de kosten voor een huis in Nederland een schijntje ongeveer vijf procent. Toch hangt dit bedrag van € 16.500,- niet als appels ergens aan een boom.

We hebben je dus nodig!

Help dus mee met een gift voor dit doel, je kan dit overmaken aan Stichting Proplan op NL44INGB0004350357 of nog makkelijker, doneer via onderstaande knop. Al het noodzakelijke meubilair, keukengerei, enz. wordt hier in Nederland ingezameld en strakst kosteloos vervoert. Kortom, elke cent gaat naar dit doel!

Status fondsenwerving per 27 juni 2024.

Wat kregen we een geweldige hulp van Autoschadebedrijf Voortman. Ook zijn bedrijf ging volledig in de as in juni 2023. Maar een jaar later mag er een volledig nieuw bedrijf staan. Bij de opening op 7 juni j.l. werd gevraagd: ‘Geef a.u.b. geen cadeaus maar een gift voor de herbouw van het afgebrande huis van de weduwe’. Resultaat: € 8760,- Daar zijn we uiteraard HEEL blij mee. Daarnaast werd een oproep gedaan in de (zomer) nieuwsbrief die begin juni is verstuurd. Dat betekent dat er nog een bedrag nodig is van € 7.740,-

Wat zou het geweldig zijn om deze straatarme weduwe, dankzij jouw steun uiterlijk voorjaar 2025 welkom te kunnen heten in haar nieuwe woning. Daarom: DOE MEE en….. waarom niet gelijk naar de doneerknop hieronder?

- - "SOMS SLAAT HET NOODLOT ZOMAAR TOE"