Jubileumproject Stichting Proplan

In 2022 bestond Stichting Proplan 25 jaar. Reden voor een mooi en duurzaam jubileumproject. Zonnepanelen voor het Emmaus zorgcentrum in Klokotnica.

Dat de kosten van energie extreem zijn gestegen is voor iedereen wel duidelijk. Onze partner MFS Emmaus geeft 24/7 alle denkbare zorg aan 428 bewoners in hun zorgcentrum in Klokotnica. (Dichtbij de stad Doboj). Zij geven onderdak aan mensen met een (soms zware) psychische beperking waaronder veel mensen met een oorlogstrauma.

Als private instelling moet MFS Emmaus zelf zorgen om alle kosten te betalen. Daaronder valt bijvoorbeeld ook maandelijks 5.000,- euro aan energiekosten. Met de aankoop van zonnepanelen kan een besparing van ruim 15% bereikt worden. Inmiddels zijn de panelen aangebracht.
Totaal kosten waren € 50.000,- Wilde Ganzen hielp mee met één derde van deze kosten.

We zijn best wel een beetje trots en bovenal dankbaar dat in ons jubileumjaar de zonnepanelen op 1 november 2022 in gebruik konden worden genomen.

- - "Jubileumproject Stichting Proplan"