Klusweek Met Proplan vrijwilligers

19-11-2021 – Met 12 Proplan vrijwilligers is tussen 30 oktober en 13 november gewerkt aan het zorgcentrum in aanbouw.

Al heel veel jaren wordt gesproken over ‘De Weduwen van Srebrenica’. Stichting Proplan laat het niet bij woorden want ‘praatjes vullen geen gaatjes’. Nadat op 19 juli 2019 de bouw is gestart van een broodnodig zorgcentrum voor deze weduwen (op nog geen 5 minuten van de grote begraafplaats waar veel van hun geliefden zijn begraven) is voor de derde keer een groep van totaal 12 vrijwilligers in de leeftijd tussen 35 en 75 jaar in het zorgcentrum hard aan het werk geweest.

Wat werd gedaan:

• In 38 appartementen zijn badkamerspullen geïnstalleerd inclusief een boiler (en dat in slechts enkele dagen)
  • In de appartementen van 40 m² (38 stuks) werd 1520 m² vloerbedekking gelegd en gelijk langs de naden afgekit
  • Beneden en op de eerste etage werden stopcontacten en schakelaar gemonteerd (40 stuks)
  • Er is ruim 315 m² PVC vloerbedekking in de gangen gelegd

Dankzij hulp van de Protestante Gemeente ‘De Rank’ werden direct na het aanbrengen van de PVC vloerbedekking alle appartementen voorzien van een keuken inclusief koelkast. Wat een prachtig initiatief en wat zijn we daar enorm mee geholpen. Dankjewel beste ‘Rankers’!

In maart 2022 gaat voor de laatste keer een klusgroep naar Bosnië die meehelpt met de bouw van het zorgcentrum. Wil jij ook eens zo’n onvergetelijk ervaring beleven neem contact met ons op!

- - "Klusweek Met Proplan vrijwilligers"