Prothese en onderdak voor Addis en ziijn familie

08-11-2022: We nemen u mee naar de familie Kalajevac. In 2016 heeft Stichting Proplan de familie Kalajevac leren kennen. Vader Adel (35 jaar oud) en moeder Azra (30 jaar oud) hebben twee mooie zonen. Addis is 11 jaar oud en Irmel 7 jaar oud. De familie woont in de het dorp Dubrave (Gemeente Zivinice).

We vernamen van de grote zorgen, dat hun oudste zoon Addis werd geboren met een handicap aan zijn rechterbeen. Na langdurig onderzoek en bijkomende complicaties moest het besluit genomen worden om zijn been onder de knie amputeren.

Omdat Addis verder een gezond lijf heeft en dus zich ontwikkelt is elk jaar een nieuwe prothese nodig. Kosten hiervoor zijn € 1000,-
Voor de ouders een bedrag wat niet is op te brengen, dus helpt Stichting Proplan de ouders in de kosten van die prothese.

Addis is een uitstekende leerling, een van de beste van de school. De vader en moeder zijn zorgzame ouders en samen met de lokale gemeenschap is besloten om hen in 2021 te helpen met een huis. De lokale gemeenschap van Dubrava zorgde voor het land en beloofde het fundament voor een huis te bouwen. Stichting Proplan zorgde voor de kosten van het huis. In recordtijd, namelijk in 10 maanden, was het huis klaar.

Het gezin wordt ter ondersteuning ook geholpen met een maandelijks voedseltas. We zullen de ontwikkeling van de situatie blijven volgen en de familie Kalajevac blijven helpen!

- - "Prothese en onderdak voor Addis en ziijn familie"