Ramadanactie –

Help mee tijdens de Ramadan met 1 euro per persoon per dag en draag bij aan de bouw van het zorgcentrum voor de Weduwen en Moeders van Srebrenica.

SREBRENICA MOGEN WIJ NOOIT VERGETEN. MAAR VERGETEN WIJ DE WEDUWEN VAN SREBRENICA NIET?

Als enige wereldwijd voelt Stichting Proplan zich geroepen om in actie te komen voor deze moeders. Met hulp van onze partner MFS Emmaus zoeken we hen op. Op onze website leest u er alles over waarom Stichting Proplan samen met haar partner in Potocari een zorgcentrum voor deze moeders is gaan bouwen. NIET eindeloos praten, maar doen.

Plattegrond bouw zorgcentrum Srebrenica weduwen

Het wordt niet alleen een mooi, maar ook een functioneel en duurzaam centrum wat straks volledig energieneutraal is. Daarmee is geen houtkap en zijn ook geen vieze kolen nodig, wat de gezondheid van de moeders zeer ten goede komt. In totaal is 2,1 miljoen euro nodig en kunnen 70 moeders worden gehuisvest. Een dergelijk bedrag heb je natuurlijk niet zomaar bij elkaar en is alleen mogelijk door het gefaseerd te doen. Na de eerste fase kunnen 38 moeders worden gehuisvest, maar is er nog altijd een bedrag nodig van € 1.570.265,-. Als dit bedrag binnen is, wordt begonnen aan de laatste fase voor huisvesting van de 32 weduwen/moeders. Dit zijn de nummers 6, de vier-persoonsbungalows.

Stichting Proplan uit Gouda heeft zich verplicht om te voorzien in tenminste € 750.000. Inmiddels is € 485.000 is ingezameld. Daarom is ook van u en jou hulp nodig. We vragen we aan alle Nederlandse Bosjnaks om tijdens de Ramadanperiode een speciaal spaarpotje* op tafel te zetten en PER VOLWASSENE, PER MAALTIJD 0,50 euro in het spaarpotje te doen*. Dit is 58 euro per gezin in deze heilige maand.

Als er 3500 mensen meedoen met de Ramadanactie en die maand 0,50 euro per persoon per maaltijd in de spaarpot doen voor het Zorgcentrum voor de weduwen van Srebrenica, dan levert dit € 203.000 op en zijn we in één keer uit de zorgen. Jullie zien: zo eenvoudig is het. Als iedereen meedoet halen we het streefbedrag makkelijk.

Tot slot: in 2020 is het 25 jaar geleden dat het nooit te vergeten drama plaatsvond. Uit heel de wereld ongetwijfeld dan weer veel toespraken. Maar wie kijkt er naar de slachtoffers? Bent u, ben jij dat? Geef hulp, geef hoop, geef liefde en doe mee en doneer op 24 mei 2020 uw hulp op Stichting Proplan in Gouda op NL44INGB 0004350357. Wat is nu 1 euro per persoon per dag?

HEEL VEEL DANK namens al deze Moeders.

DEEL DIT BERICHT NAAR AL UW VRIENDEN, WAAR ZE OOK WONEN.

*spaarpotjes kunt u aanvragen bij de Bosnische verenigingen in Nederland of stuur een mail naar info@stichtingproplan.nl.