Renovatie psychiatrisch ziekenhuis in Modrica

JZU Speciaal Ziekenhuis voor Chronische Psychiatrie Modriča houdt zich al meer dan 60 jaar bezig met de zorg, behandeling, revalidatie van chronisch psychiatrische patiënten uit heel Bosnië Herzegovina.

In het ziekenhuis verblijven 285 bewoners en het heeft 180 werknemers in dienst. We kennen dit ziekenhuis al wat langere tijd. In 2015 en 2016 heeft Stichting Proplan o.a. geholpen met de renovatie van de badkamers, een goede watervoorziening en een camara-bewakingssysteem. Ooit was dit ziekenhuis een scholencomplex en gebouwd in de jaren 60. Omdat er nooit is gerenoveerd is het complex in slechte staat. Voor de zorg aan de bewoners is een jaarlijks budget. Voor onderhoud aan de gebouwen is dit er nauwelijks.

De leiding van het ziekenhuis heeft ons dringend verzocht om mee te willen helpen in de kosten voor het vervangen van de houten kozijnen voor nieuwe (stalen) ramen, welke dan gelijk voorzien zijn van dubbel glas.

In totaal zijn er 6 gebouwen waarvan op één gebouw na allen in slechte staat zijn. Samen met u willen we voor dit doel er alles aan doen om tenminste 2 gebouwen te voorzien van nieuwe ramen en kozijnen. Bij een wat grotere fondsenverstrekker heeft Stichting Proplan een verzoek indiend voor medefinanciering voor de overige gebouwen. Op hoop van zegen….. Per gebouw is een bedrag nodig van € 12.000

Wat zou het mooi zijn als we straks kunnen zeggen: ‘De patiënten zitten er nu warmpjes bij’. Helpt u mee?

- - "Renovatie psychiatrisch ziekenhuis in Modrica"