Een vriezer vol eten

Waar we in Nederland gewend zijn aan een enorm sociaal vangnet wanneer je een beperking hebt, is dit in Bosnië heel anders. Ouders van kinderen met een handicap moeten zelf voor de zorgkosten opdraaien, dit kan enorm oplopen, waardoor veel mensen met een beperking en hun families in armoede leven. Wanneer de kinderen wél naar school kunnen, is het voor de ouders een hele opgave om te voorzien in een snack of lunch voor in de pauze.

Dankzij uw steun heeft Stichting Proplan een school voor kinderen met een beperking in Sarajevo kunnen helpen met een vriezer. De school is een uniek project, omdat er buiten de salarissen geen financiering is van de overheid. Voor alle andere zaken is de school dus volledig afhankelijk van donaties. De vriezer was voor de school een echte aanwinst omdat de houdbaarheid van brood e.d. nu enorm is verlengd. Dit ‘kleine’ gebaar maakt een groot verschil.

Omdat de omstandigheden voor de allerarmsten aldaar zo extreem moeilijk zijn vroeg de school of Stichting Proplan hulp kon geven in dringend gewenste materialen. Lees hier meer over dit nieuwe project van Stichting Proplan.

- - "Een vriezer vol eten"