90 Voedselpakketten voor arme gezinnen

Ook in 2016 hebben wij weer levensmiddelen ingezameld voor voedselpakketten bestemd voor de allerarmsten

28-10-2016 – Onze jaarlijkse actie waarin we levensmiddelen inzamelen voor arme mensen in Bosnie en Servie is al weer achter de rug. Voor de kerst kunnen we hiermee veel mensen blij maken met een voedelpakket. Hartelijk dank voor uw bijdrage!

Voedselpakketten het jaar rond

Niet alleen in de Adventtijd verstrekken we voedselpakketten. Tijdens het bezoeken van eenzame en arme ouderen delen wij ook voedselpakketten uit. Dit betreft voedselpakketten voor alleenstaanden ouderen die 25 euro per stuk kosten.

Daarnaast zorgt Stichting Proplan al heel wat jaren dat de moeders van tientallen kinderen in zowel Bosnië als in Servië maandelijks een voedselpakket krijgen. Voor deze moeders die straatarm zijn is dat hun ‘overlevingspakket’. Zonder die hulp is het honger lijden. Eén pakket bestaat uit basale levensmiddelen zoals een baal meel, bakolie, rijst, macaroni, suiker, enz. en natuurlijk ook toiletzeep en zeeppoeder voor de was. Eén zo’n pakket kost 40 euro. Nu zijn het 45 families. Dat willen we verdubbelen naar 90 families.

Schoolontbijt

Je kind zonder eten naar school laten gaan……
Dat laten we natuurlijk niet gebeuren.  Daarom helpen  we daarnaast ook nog op 1 plek om kinderen die zonder eten naar school komen met een verse sandwich. Circa 40 kinderen krijgen dagelijks dit ontbijt.

- - "90 Voedselpakketten voor arme gezinnen"